נקודה נבחרת באקראי בקטע [9,12].
נגדיר מ"מ X המתאר את מרחק הנקודה מ-10. חשבו את פונקציית הצפיפות, פונקציית ההתפלגות, התוחלת והשונות של X.
מומלץ להתחיל מפונקציית ההתפלגות.
*אם יש לכם שאלה, הערה, או הצעה לפתרון, כתבו אותה בתגובות בתחתית הדף. נא ציינו את שם התרגיל.
סטודנט ניגש למבחן. ידוע ששיעור התשובות הנכונות שלו הוא מ"מ בעל פונקציית צפיפות:
א. מצאו את c.
ב. מה ההסתברות לעבור את המבחן? (כדי לעבור צריך שיעור הצלחה של 55% לפחות)
ג. מה ההסתברות שמתוך 12 סטודנטים שניגשו למבחן באופן ב"ת זה בזה, לפחות 10 יעברו?
אינטגרלים, התפלגות מוכרת.
*אם יש לכם שאלה, הערה, או הצעה לפתרון, כתבו אותה בתגובות בתחתית הדף. נא ציינו את שם התרגיל.
תהי (X,Y) נקודה שנבחרת באקראי במלבן [0,3]X[5,0].
חשבו את תוחלת ושונות שטח המשולש שקודקודיו (0,0), (X,0), (0,Y).
האם Y,X תלויים או ב"ת?
*אם יש לכם שאלה, הערה, או הצעה לפתרון, כתבו אותה בתגובות בתחתית הדף. נא ציינו את שם התרגיל.
שיעור הסטייה (במ"מ) בעת קדיחה הוא משתנה מקרי V בעל פונקצית הצפיפות הבאה:
א. מצאו את פונקציית ההתפלגות של המשתנה המקרי V.
ב. מבין 20 קדיחות שבוצעו, חשבו את ההסתברות שב-7 מהן שיעור הסטייה היה לכל היותר 0.5 מ"מ וב-6 מהם שיעור הסטייה היה למעלה מ-2.5 מ"מ.
בסעיף ב אפשר להיעזר בהתפלגות בדידה רב ממדית מוכרת.
*אם יש לכם שאלה, הערה, או הצעה לפתרון, כתבו אותה בתגובות בתחתית הדף. נא ציינו את שם התרגיל.
הצפיפות המשותפת של X ו-Y היא:
א. מצאו את פונקציית הצפיפות השולית של X.
ב. מצאו את פונקציית הצפיפות של X+Y.
בסעיף ב אפשר להשתמש בקונבולוציה, או לעבור דרך פונקציית ההתפלגות.
*אם יש לכם שאלה, הערה, או הצעה לפתרון, כתבו אותה בתגובות בתחתית הדף. נא ציינו את שם התרגיל.
אם יש לכם שאלה או תגובה – כתבו אותה כאן